פנייה אישית מעטליה אוברמן, מנכ"לית אניתיאה

שלום, כאן עטליה.

מעל שלושים שנות ניסיון חיים מקצועי, מעל שישים שנות ניסיון חיים אישי, ועשרים ותשע שנות זוגיות שנייה ומעצימה, חידדו בי את הידע והרצון לעסוק במתן הכוונה וליווי לנשים, אם זה בחיים עצמם, ואם במגוון רחב של סוגיות מגוונות הקשורות למיזוג, לחלוקה ולניהול נכון של משאבים כלכליים ואנושיים קריטיים וחיוניים.

לפני כחמש עשרה שנים הקמתי את מרכז אניתיאה, מרכז המאפשר לכל אישה את התקווה, הכלים והמשאבים הרגשיים והאנרגטיים להצליח בחייה ולשנות את נקודת המבט שמעכבת אותה. הנוסחה הקבועה שעל פיה פועל המרכז היא: להקשיב, לקחת אחריות, לשנות ולשמוח.

נולדתי בגבעתיים עם שתי גומות חן וחיוך, מתישהו בסוף שנות החמישים של המאה הקודמת. אני אם לשני בנים שלי ושני בנים של בן הזוג שלי, ואני סבתא לשמונה נכדים… שלו, ונכדה אחת שלי.


סיפורי האישי מתחיל לפני שנים רבות, עת הייתי נשואה בפעם הראשונה, מגדלת שני בנים מקסימים ובעלת משרה קבועה ונוחה כמחנכת, מורה ומנהלת בית ספר. כך עברו להן שנים רבות של חממה עוטפת ומגינה… ושקרנית. בתום שמונה שנות נישואין, מצאתי את עצמי עומדת בפני תהום מפחידה ומאיימת בדמות גירושים, כאשר אני מטפלת בשני ילדים קטנים ומתמודדת לבד, לראשונה בחיי, עם עולם קשוח של הישרדות כלכלית, אישית, משפחתית וחברתית.

לקח לי זמן, אבל בסופו של דבר הבנתי: כל מה שהיה הוא לא מה שיהיה, ולכן הייתי מוכרחה למצוא את המסלול הנכון עבורי, מסלול חדש וטוב יותר. כך חשבתי לעצמי, אבל בשטח זה היה מאוד לא פשוט.

כל עולמי האישי, המקצועי, החברתי והמשפחתי שינה את פניו. עזבתי את משרד החינוך שהעסיק אותי כמנהלת בית ספר, מצאתי עבודה מאתגרת כמנהלת תיאטרון, ובו בזמן למדתי את סודות הכלכלה של החיים. התמחיתי בביטוח חיים ועסקתי בביטוח במשך חמש עשרה שנים. הייתי סוכנת ביטוח "נשית", חדורת מטרה להגן על נשים כמוני שלא יעברו את מסכת הייסורים שנאלצתי לעבור בעצמי.

שנות הניסיון שלי בביטוח, כמו גם זוגיות חדשה, מעצימה, מלמדת, מפרגנת ותומכת, חידדו בי את ההבנה כי אין מנוס מהתמודדות "ראש בראש" עם סוגיות מגוונות של מיזוג והפרדה של משאבים כלכליים ואנושיים למען עתיד שיהיה בטוח בפני חילוקי דעות, רגישות יתר ואמוציות מתפרצות.

התברר לי כי ההתמודדויות שלי רק חיזקו אותי, לימדו אותי והכשירו אותי כפי ששום בית ספר לא היה יכול. חמושה בכלים ובתובנות החיים, הקמתי בשנת 2007 את מרכז אניתיאה, כמקום שהייעוד שלו הוא לתת לנשים כלים ותובנות שחסרות להן, לעטוף אותן, לחזק אותן ולהנחות אותן בדרך הייסורים הכרוכה במעבר דרך הצמתים החשובים בחייהן. להפוך אותה עבורן מדרך של קורבנות, לדרך של לוחמות, ובעיקר של מנצחות.

מאז ועד היום אני נחושה להעניק לנשים הנאבקות בתהליכים הלא פשוטים של החיים, כפי שנאבקתי אני בזמני, את הכלים והמשאבים להצליח בחיים ולא חשוב מאיזו נקודה התחילו ולאיזו נקודה הן שואפות להגיע.

אני מתרגשת ושמחה לתת לך ולנשים כמוך את המקום הזה שבו יש כל כך הרבה תוכן, ערך וסיוע. אני מברכת אותך על הגעתך לכאן, ומקווה לראות ולפגוש אותך ווירטואלית ופיזית במסגרת האירועים, הפעילויות והשירותים שאניתיאה מציעה לך.

תודה שקראת ולהשתמע בקרוב,

עטליה

תפריט נגישות